Hypotheek 2016-10-15T15:22:09+00:00

Een afspraak over uw hypotheek

De aangesloten kantoren van Consumenten Programma gebruiken de pagina om u inzicht te geven in de komende afspraak. Elke hypotheekafspraak zal onafhankelijk – kosteloos en geheel vrijblijvend zijn. Een hypotheek is veelal de grootste maandlast van een gemiddeld gezin toch merken wij dat veel huisbezitters niet voldoende geïnformeerd zijn. Een afspraak geeft u inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van uw eigen hypotheek. Een onafhankelijk hypotheekgesprek zoals de consumenten programma’s adviseren. De verschillen tussen hypotheekaanbieders zijn erg groot daarom is de meerwaarde van een persoonlijk gesprek aanzienlijk. U kunt de afspraak vrijblijvend aangaan omdat een hypotheek niet zomaar is gerealiseerd. Een goede vergelijking en een inzicht in uw wensen vergt tijd. Het belangrijkste wat de meeste huizenbezitters in het eerste gesprek willen weten is:

  • Kunnen de hypotheeklasten naar beneden?
  • Welke hypotheekvorm biedt mij het meeste voordeel?
  • Kan ik binnen mijn huidige hypotheek wijzigingen aanbrengen die in mijn voordeel zijn?

Onze aangesloten hypotheek adviseurs zullen uw huidige maandlasten vergelijken met de mogelijkheden van andere aanbieders. Daarbij zal hij bekijken of u intern bij uw eigen bank voordelen kan behalen. De aangesloten hypotheekadviseurs hebben over het algemeen alle verzekeraars en banken in hun portefeuille. Dit resulteert in een onafhankelijk maatadvies voor u waarin de mogelijkheden en beperkingen duidelijk worden. Door de lage rentestand – provisieverbod en de nieuwe hypotheekvormen kunt u al snel grote voordelen behalen. De hypotheekadviseur zal uw wensen en hypotheekbehoefte vertalen in een hypotheek anno 2014.

Om uw hypotheek goed te bekijken heeft de adviseur een aantal documenten nodig:

  • De hypotheekmap (deze heeft u bij het afsluiten destijds ontvangen)
  • Jaaropgave of loonstrook (het liefst zo recent mogelijk)
  • Overige polissen die u eventueel wilt laten controleren

Consumenten Programma

Consumenten Programma adviseert of bemiddelt niet, in de ruimste zin des woord. Wij dienen volledig onafhankelijk en informatief te zijn. Voor een hypotheek dient u een deskundig advies te krijgen. Om dit te realiseren heeft Consumenten Programma contact gelegd met het intermediair. Deze zijn op een aantal belangrijke punten bekeken om fouten uit het verleden te voorkomen. Elk kantoor is in het bezit van de juiste diploma’s – vergunningen – PE punten en deskundig personeel. Consumenten Programma ontvangt veel mails over het vinden van een degelijke tussenpersoon. Hierop hebben wij gehandeld en inmiddels hebben wij in elke stad een aangesloten hypotheekkantoor.

De adviseur die u zal bezoeken is niet van uw bank of verzekeraar noch zal hij uw huidige tussenpersoon zijn. Het aangesloten kantoor zal onafhankelijk zijn en u voorzien van transparante informatie. Dit is nodig om een goed beeld te krijgen van de verschillende aanbieders. Uiteraard kunt u ook naar uw eigen bank – verzekeraar of tussenpersoon gaan. Uit onze ervaringen blijkt echter dat het merendeel van de bezochte huisbezitters, voordeel heeft behaald aan het gesprek met één van de aangesloten kantoren van Consumenten Programma. Dit kan op verschillende punten zijn of alleen op de rentestand of de hypotheekvorm. De hypotheek check is daarom een echte aanrader.

Consumenten Programma blijft het vreemd vinden dat veel hypotheekaanbieders, de huidige hypotheek laten lopen, terwijl zij u mogelijk betere alternatieven kunnen bieden. Dit komt waarschijnlijk doordat het verdienmodel op de huidige hypotheek, financieel aantrekkelijker is. Onze aangesloten kantoren willen met u, open het gesprek ingaan en de huidige hypotheek onder de loep nemen. Op het moment dat er geen voordeel voor u te behalen valt dan zal de hypotheek adviseur u complimenteren. Mocht uw hypotheek aanzienlijk verbeterd kunnen worden dan zal hij u een voorstel doen. Hierop krijgt u voldoende tijd om een weloverwogen beslissing te maken.

Het gesprek duurt circa één uur en zal bij u thuis plaatsvinden. De aangesloten adviseur komt uit uw eigen stad of regio. In de bevestigingsmail vindt u zijn of haar gegevens voor als u eventueel verhinderd bent en de afspraak wil verzetten. Wij willen u verzoeken om bij een eventuele verzetting de hypotheek adviseur tijdig in te lichten. Consumenten Programma wilt u alvast een prettig gesprek wensen met één van onze aangesloten hypotheekkantoren.

Externe info over de hypotheek vindt u op http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheek. Wil je meer weten over de historisch lage rente van vandaag de dag? Kijk dan voor externe en aanvullende informatie op http://hypotheekrentevastperiode.nl/ – http://adviesnederland.nl/hypotheekadvies/